Inspanningstest

Stel je voor: je merkt dat je na elke training sterker bent. En je staat elke ochtend fit op en barst de hele dag  van de energie.

En dat alleen omdat je in de juiste zones traint en slim hersteld.

Met een goede inspanningstest weet je echt je zones. Waardoor jij meer uit je beschikbare tijd haalt.

Wil het maar niet lukken om steeds beter te worden?

Je bent fanatiek, sportief. Of juist helemaal niet. Je hebt een druk gezin, baan of sociaal leven.

Je wilt energiek de dag door. Liefst elke dag, maar in elk geval vaker

Alleen lukt het maar niet. Althans: niet goed genoeg naar jouw norm.

Veel sporters trainen veel maar worden niet beter. Herkenbaar?

Je traint keihard en maakt veel meer uren dan je eigenlijk aankan (zowel voor jezelf als voor je familie en vrienden)

Je dacht dat wanneer je maar hard en vaak traint je steeds beter zou worden, maar je wordt niet beter

Je krijgt de ene blessure na de andere, alles doet pijn en je motivatie word steeds minder.

Je hebt werkelijk alles al geprobeerd, voeding, trainingskampen, fancy technologie, maar telkens begint het weer van voor af aan.

Je staat op het punt om je er bij neer te leggen en te stoppen met deze sport omdat je denkt dat het niet meer gaat op deze leeftijd.

Voor jou hoeft dit niet zo te zijn

Toch is het best begrijpelijk dat een inspanningstest vaak gelinkt wordt aan topsport. Velen zien een plaatje voor zich met een sporter op een fiets met zo'n mondkap op, stickers op het lijf geplakt, verschillende apparatuur er rondom​ heen, die zich volledig in het zweet trapt. 

Wanneer je regelmatig traint of meedoet aan sportevenementen en -wedstrijden dan is een inspanningstest echt wel iets voor jou. Of als je beter wilt worden, echt wilt presteren maar ook tijd wilt hebben voor je gezin, vrienden en je werk én je niet na elke training een dag moet bijkomen, dan is een inspanningstest de investering meer dan waard.

Stel je voor...

Dat je korter traint en gaat meer vooruit gaat.

Dat je meer tijd hebt voor je gezin, vrienden en je werk.

Dat je kan trainen zonder dat je de dag erna moet bijkomen.

Dat je weet hoe je lichaam reageert op inspanning.

Dat je je grenzen weet te vinden en er overheen kan gaan zonder dat je geblesseerd raakt.

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Als je al van alles al hebt geprobeerd, de aller nieuwste voeding, fancy technologie, dure trainingskampen en niks geeft de zo gewenste vooruitgang.... dan ligt het aan één ding: je intensiteit.

Je traint niet op de juiste intensiteit.

Owh... je begint net met trainen... ook dan heb ik goed nieuws: je hoeft niet de fouten te maken die honderden anderen voor jou al hebben gemaakt. Lees verder.

Dit zijn de grootste 'valkuilen;

Een sportarts die alleen op de vaak dure en ingewikkelde apparatuur vertrouwt. Niet kijkt of de uitslagen wel bij jou past. Wat als de machine niet goed wordt schoongehouden of als je net een meetfout heb op het moment suprême.

Nog een probleem: het masker. Vaak heb je een benauwend masker op wat je gehele test onbetrouwbaar maakt. Het zit gewoon niet comfortabel.

De oplossing: een inspanningstest zonder masker

Bij de inspanningstest van RHINO-sportzorg heb je geen masker op. De metingen zijn continu. Er word gekeken of de uitslag past bij de resultaten die je haalt.

Je krijgt een uitgebreid rapport met alle gegevens. Je omslagpunt (anaerobe drempel) Je VO2max. Jouw trainingszones. 

En een trainingsschema om gelijk mee aan de slag te gaan.

Hoe fit ben je nu, wat kan je presteren, is er door vele uren vooruitgang geboekt, op die vragen is antwoord gekomen, na de powermeting bij RHINO-sportzorg. Super blij met het resultaat en de goede service, een echte aanrader.

Johan van Eyk

Maarssen

Please reload

Meer resultaat uit je trainingen met een inspanningstest en rustmeting

De inspanningstest is een compleet testprotocol met intake, rustmeting en fietstest. 

Zo wordt stapsgewijs een rapport opgesteld waarin jouw huidige niveau en conditie in vermeld wordt. Zo krijg je inzicht om al jouw trainingen zelf te beoordelen.

Rustmeting

Tijdens de rustmeting analyseer ik jouw ademhaling (frequentie en volume) en jouw hartritme (HRV). Je kijkt mee wanneer we kleine aanpassingen doen aan jouw ademhaling waarbij je direct verschil ziet en merkt.

Goede ademhaling. Kostbare kennis waar je je hele leven van profiteert.

De rustmeting duurt minimaal 12 minuten om een echte indrukt te krijgen hoe goed jouw herstelvermogen is. Hartslag, gewicht, bloeddruk en zuurstofsaturatie worden gemeten en verwerkt in het rapport.

Fietstest

Tijdens de fietstest passeer je al jouw trainingszones. Na de test volgt de analyse van ademhaling, hartritme en hartslag gedurende de test. Zo bepaal ik aan de hand van meerdere gegevens exact jouw omslagpunt en trainingszones.

De voordelen van een inspanningstest

Bepalen omslagpunt (anaerobe drempel)​

Trainen in de juiste hartslagzones 

Gericht trainen om je doel te behalen​

Sneller herstellen na je inspanning​

Voorkomen van overbelasting

Bepalen VO2max (maximale zuurstofopname en talent)

Meer resultaat uit je trainingen door gericht trainen